A kulcsszóelemzés révén megtaláljuk azokat a szavakat, amelyekhez köti a potenciális vásárló a termékét és/vagy szolgáltatását. Ez a SEO Audit alapeleme.
Kulcsszavaknak nevezzük azokat a kifejezéseket, szóösszetételeket, amelyeket a felhasználók beírnak a különböző keresőkbe. Ahhoz, hogy honlapja az organikus találati listán egyáltalán szerepeljen, tartalmaznia kell a keresett kulcsszavakat vagy kifejezéseket, így érdemes alaposan átgondolni és kiválasztani ezeket. A lehető legtöbb látogató elérése érdekében minden oldalához rendeljen 1-2 kulcsszót.
A kulcsszóelemzésnek kell lenni a keresőoptimalizálás első lépcsőfokának! Ha rosszul válogatják meg a kifejezéseket az elvárt siker elmarad. A kulcsszóelemzés eredményeit nem csak a keresőoptimalizálás során használjuk fel, hanem például a kattintás alapú hirdetések indításakor is.